1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5,00 din 5)
info

2

calendar

2 zile lucratoare

info Birocratie

Fără Birocrație

info pusculita

De la 290 lei

info online

Online

Pachet complet de Servicii

Societatea noastra va ofera servicii de  asistenta si reprezentare in vederea indeplinirii tuturor demersurilor necesare inregistrare si autorizare functionare Intreprindere Individuala la Oficiul Registrului Comertului, si anume:

  • verificare si rezervare denumire Intreprindere Individuala;
  • conceperea si redactarea actului de detinere a spatiului (contract de comodat, contract de inchiriere, contract de subinchiriere si altele);
  • redactarea declaraţiei pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 cu modificările şi completările ulterioare;
  • redactarea cererii-tip de inregistrare;
  • consultanta privind optiune fiscala si redactarea Anexei 1 privind vectorul fiscal.

Ce ne recomandă?

  • Seriozitate

    Seriozitate

  • Un deceniu experienta

    Un deceniu experiență

  • Referenti dedicati

    Referenți dedicati

  • Mii de clienti multumiti

    Mii de clienți multumiți

  • Numarul 1 in consiliere firme

    Numărul 1 in consiliere firme

  • Punctualitate

    Punctualitate

Apariții în presă

    Cine ne recomandă?

  • Patricia Niculae, Ripe Ideas

    Patricia Niculae

    Project Manager

    Serviciile ActeFirma sunt ireprosabile. Recomand cu...

    + citește mai mult
  • Daniel Alin, Automatizari AG

    Daniel Alin

    Administrator

    Actefirma, o echipa de consultanti eficienti care,...

    + citește mai mult
  • Matei Malos, Home Finders

    Matei Malos

    General Manager

    ActeFirma, prin divizia de proprietate intelectuala,...

    + citește mai mult
  • Florin Cojocea, Activ Informedia

    Florin Cojocea

    Administrator

    Am fost ajutati prompt si profesionist de catre un...

    + citește mai mult

Beneficiază

de experiența echipei noastre!




Daca vrei sa desfasori o activitate comerciala pentru care ai pregatirea necesara ori experienta in domeniu si vrei sa angajezi una sau mai multe persoane, dar nu vrei sa deschizi un SRL, atunci infiintare Intreprindere Individuala (II) este decizia potrivita pentru tine.

Prin inregistrare Intreprindere Individuala poti emite facturi, poti incasa in cont bancar ori numerar, poti angaja personal, si in plus ti o contabilitate simpla.

Mai mult decat atat, daca activitatea pe care o desfasori se regaseste pe lista activitatilor impozitate la norma de venit, atunci este perfect. Indiferent de ce venituri si cheltuieli realizezi (mai mari ori mai mici decat norma de venit), vei plati impozitul de 16% calculat la norma, ci nu la veniturile efectiv realizate. Vezi AICI daca te incadrezi.

Daca nu te regasesti in lista, nu e nici o problema, vei plati impozit de 16% calculat la diferenta dintre veniturile si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venit.

Diferenta Intreprindere Individuala fata de Persoana Fizica Autorizata este ca prima intreprinderea individuala poate angaja cu contract de munca terte persoane pentru desfasurarea activitatii pentru care a fost autorizata ori pentru orice alte tipuri de activitati.

Pasii pentru inregistrare intreprindere individuala sunt urmatorii:

  • verificare si rezervare denumire intreprindere individuala
  • incheiere contract comodat ori contract inchiriere stabilire sediu profesional
  • obtinere acord asociatiei proprietari si vecini direct afectati daca spatiul unde se va stabili sediul profesional intreprindere individuala este un apartament
  • autentificarea unui specimen de semnatura la notariat
  • completare dosar complet pentru deschidere intreprindere individuala
  • depunere dosar complet infiintare intreprindere individuala la Oficiul Registrului Comertului
  • eliberare certificat de inregistarare intreprindere individuala

Actele necesare in vederea intocmirii dosarului complet pentru infiintare Intreprindere Individuala:

  • carte de identitate  (copie);
  • dovada  care atestă dreptul de proprietate asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social  (copie legalizata notarial);
  • daca este cazul avizul/acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari, in cazul in care noul sediu va fi amplasat intr-un apartament de bloc sau alt imobil colectiv cu regim de locuinta – descarca formularul;
  • specimen de semnatura autentificat notarial;
  • certificat de rol fiscal eliberat de catre Directia de impozite si taxe locale sau Incheiere de intabulare in Cartea Funciara;
  • documentele care atestă pregătirea profesionala, dacă aceasta este ceruta, potrivit unor prevederi legale speciale (copie) ori daca nu, ultima diploma de studii indiferent de domeniu (copie).

OUG 44_2008_PFA_II_IF

Lege 26_1990_privind registrul comertului

Ordin_ 2594C_2008_norme metodologice privind modul de tinere a registrului comertului, de efectuare a inregistrarilor si eliberare a informatiilor

Codul_CAEN_Rev_2_actualizat

Formular acord vecini si asociatie proprietari

Declaratii fiscale intreprindere individuala:

  • declaratia 220 privind venitul estimat (descarca aici) – termen de depunere: 15 de zile de la inregistrarea intreprinderii individuale sau 25 mai a anului in curs pentru intreprinderile individuale deja existente la 01 ianuarie
  • declaratia 200 privind venitul realizat (descarca aici) – termen de depunere 25 mai a anului urmator celui la care se refera venitul realizat
  • declaratia 600  (descarca aici) privind venitul asigurat la sistemul public de pensii – termen depunere: 15 zile de la inregistrarea intreprinderii individuale sau 31 ianuarie a anului urmator pentru intreprinderile individuale deja infiintate la 01 ianuarie.
  • declaratia 392A (descarca aici) – se depune de catre persoanele fizice autorizate care  la data de 31 decembrie a anului precedent, erau inregistrate in scopuri de TVA – termen depunere 25 februarie
  • declaratia 392B (descarca aici) – se depune de catre intreprinderile individuale care la data de 31 decembrie a anului precedent nu erau inregistrate in scopuri de TVA – termen depunere 25 februarie
  • intreprinderile individuale care sunt inregistrare in scopuri de TVA au obligatia de a depune trimestrial/lunar declaratia 300 – decont TVA si declaratia recapitulativa 394.

OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Care este regimul fiscal pentru Intreprindere Individuala in 2016?

OBLIGATII DE PLATA PFA 2016

Incepand cu 01.01.2016 a intrat in vigoare Noul Cod Fiscal care aduce modificari si in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din activitati independente realizate de titularii PFA, II sau IF.

Principala modificare pe care o aduce Legea nr. 227/2015 privind Noul Cod fiscal se refera la faptul ca intreprinderile individuale vor datora CAS (contributia de asigurari sociale – pensii) calculata la venitul net obtinut nemafiind plafonata ca in trecut (la echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie), chiar daca se obtin venituri din salarii.

Astfel, incepand cu 2016, intreprinderile individuale vor datora, in mod obligatoriu, cota individuala CAS de 10,5%, calculata la venitul net obtinut, indiferent daca titularul intreprinderii individuale este concomitent  salariat sau vor putea opta pentru cota integrala CAS de 26,3%, optiune care odata exercitata nu poate fi anulata in cursul anului respectiv, ci de-abia din anul urmator.

Cota de 10,5%, nu asigură un stagiu complet de cotizare pentru pensie, ci doar o treime din acesta.  In cazul în care titularul intreprinderii individuale va dori sa beneficieze de o pensie intreaga, atunci vor putea opta sa achite cota de 26,3%, care conțines contribuția angajatorului, de 15,8%.

In ceea ce priveste celalalte contributii pe care o Intreprinderea Individuala trebuie sa le plateasca, acestea sunt:

  • CASS – 5,5% – la baza de impozitare venitul net
  • Impozit pe venit – 16% – la baza de impozitare venitul net

Pe scurt:

OBLIGATIE DE PLATA CUANTUM BAZA DE IMPOZITARE
CAS (pensii) 10,5% Venitul net
CASS (sanatate) 5,5% Venitul net
Impozit venit 16% Venitul net – CAS – CASS

 

IN CEEA CE PRIVESTE OBLIGATIILE DECLARATIVE SI DE PLATA:

In conformitate cu prevederile art. 121 din Noul Cod Fiscal contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit.

Platile anticipate se stabilesc de organul fiscal competent pe fiecare sursa de venit, luandu-se ca baza de calcul venitul anual estimat, prin emiterea unei decizii care se comunica contribuabililor, potrivit legii.

Platile anticipate se efectueaza in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.

Pentru stabilirea platilor anticipate, organul fiscal va lua ca baza de calcul venitul anual estimat (in baza declaratiei 220), in toate situatiile in care a fost depusa o declaratie privind venitul estimat/norma de venit pentru anul curent. Data depunerii declaratiei 220 este 15 zile de la inceperea activitatii sau 31 ianuarie pentru entitatile care sunt deja infiintate.

Pentru stabilirea platilor anticipate, organul fiscal va lua ca baza de calcul venitul anual estimat, în toate situatiile în care a fost depusa o declaratie privind venitul estimat/norma de venit pentru anul curent, sau venitul net din declaratia privind venitul realizat pentru anul fiscal precedent, dupa caz.

Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente determinate in sistem real au obligatia de a depune o declaratie privind venitul realizat (declaratia 200) la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Diferentele de impozit ramase de achitat conform deciziei de impunere anuale se platesc in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere, perioada pentru care nu se calculeaza şi nu se datoreaza sumele stabilite potrivit reglementarilor in materie privind colectarea creantelor bugetare.

Pe scurt:

DECLARATIA OBIECTUL TERMEN DEPUNERE
220 Privind venitul estimat 31.01
200 Privind venitul realizat 25.05
600 Privind venitul asigurat la sistemul public de pensi 31.01

Costuri infiintare intreprindere individuala (II)

Costul de inregistrare intreprindere individuala este  in cuantum de 290 lei.

In aceste costuri sunt incluse serviciile de consultanta, asistenta, intocmire a dosarului complet, depunerea acestuia la Oficiul Registrului Comertului si eliberarea certificatului de inregistrare a intreprinderii individuale.