1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5,00 din 5)
info

2

calendar

2 zile lucratoare

info Birocratie

Fără Birocrație

info pusculita

De la 290 lei

info online

Online

Pachet complet de Servicii

Societatea noastra va ofera servicii de asistenta si reprezentare in vederea indeplinirii tuturor demersurilor necesare inregistrare si autorizare functionare Intreprindere Familiala la Oficiul Registrului Comertului, si anume:

  • verificarea si rezervarea denumirii;
  • conceperea si redactarea actului de detinere a spatiului (contract de comodat, contract de inchiriere, contract de subinchiriere si altele);
  • conceperea, redactarea si astestarea acordului de constituire;
  • conceperea, redactarea si atestarea procurii speciale pentru reprezentantul intreprinderii;
  • redactarea declaraţiei pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 cu modificările şi completările ulterioare;
  • redactarea cererii-tip de inregistrare;
  • consultanta privind optiune fiscala si redactarea Anexei 1 privind vectorul fiscal.

Ce ne recomandă?

  • Seriozitate

    Seriozitate

  • Un deceniu experienta

    Un deceniu experiență

  • Referenti dedicati

    Referenți dedicati

  • Mii de clienti multumiti

    Mii de clienți multumiți

  • Numarul 1 in consiliere firme

    Numărul 1 in consiliere firme

  • Punctualitate

    Punctualitate

Apariții în presă

    Cine ne recomandă?

  • Matei Malos, Home Finders

    Matei Malos

    General Manager

    ActeFirma, prin divizia de proprietate intelectuala,...

    + citește mai mult
  • Patricia Niculae, Ripe Ideas

    Patricia Niculae

    Project Manager

    Serviciile ActeFirma sunt ireprosabile. Recomand cu...

    + citește mai mult
  • Daniel Alin, Automatizari AG

    Daniel Alin

    Administrator

    Actefirma, o echipa de consultanti eficienti care,...

    + citește mai mult
  • Andra Paraschivescu, PFA

    Andra Paraschivescu

    PFA

    Specialistii ActeFirma mi-au recomandat pentru...

    + citește mai mult

Beneficiază

de experiența echipei noastre!




Daca vrei sa te asociezi cu unul sau mai multi membrii ai familiei tale pentru a desfasura o activitate comerciala pentru care aveti pregatirea necesara ori experienta in domeniu, dar nu vrei sa deschizi un SRL, atunci Intreprinderea Familiala (IF) este forma potrivita pentru tine

Astfel, acum stii ca Intreprinderea Familiala este  entitatea juridica constituita din cel putin doi sau mai multi membri ai aceleasi familii.

Actionand ca Intreprindere Familiala poti emite facturi, poti incasa in cont bancar ori numerar si in plus ti o contabilitate simpla.

Membrii unei Intreprinderi Familiale pot fi simultan PFA sau titulari ai unor Intreprinderi Individuale. De asemenea, acestia pot cumula si calitatea de salariat al unei terte persoane care functioneaza atat in acelasi domeniu, cat si intr-un alt domeniu de activitate economica decat cel in care si-au organizat intreprinderea familiala.

Ce trebuie sa ai in vedere este ca, precum Persoana Fizica Autorizata, Intreprinderea Familiala nu poate angaja terte persoane cu contract de munca.

Intreprinderea familiala se constituie printr-un acord de constituire, incheiat de membrii familiei in forma scrisa, ca o conditie de validitate.

Reprezentantul desemnat prin acordul de constituire va gestiona interesele Intreprinderii Familiale in temeiul unei procuri speciale.Procura speciala se semneaza de catre toti membrii intreprinderii.

Prin acordul de constituire a intreprinderii familiale, membrii acesteia pot stipula constituirea unui patrimoniu de afectatiune. Prin acordul de constituire sau printr-un act aditional la acesta se vor stabili cotele de participare a membrilor la constituirea patrimoniului de afectatiune. Daca membrii intreprinderii convin in unanimitate, cotele de participare pot fi diferite de cele prevazute pentru participarea la veniturile nete sau pierderile intreprinderii.

Acte necesare in vederea intocmirii dosarului complet pentru infiintare Intreprindere Familiale:

  • carte de identitate  pentru toti membrii (copie);
  • dovada  care atestă dreptul de proprietate asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social  (copie legalizata notarial);
  • daca este cazul avizul/acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari, in cazul in care noul sediu va fi amplasat intr-un apartament de bloc sau alt imobil colectiv cu regim de locuinta – descarca formularul;
  • specimen de semnatura autentificat notarial pentru toti membrii;
  • certificat de rol fiscal eliberat de catre Directia de impozite si taxe locale sau Incheiere de intabulare in Cartea Funciara;
  • documentele care atestă pregătirea profesionala, dacă aceasta este ceruta, potrivit unor prevederi legale speciale (copie) ori daca nu, ultima diploma de studii indiferent de domeniu (copie) – pentru toti membrii.

OUG 44_2008_PFA_II_IF

Lege 26_1990_privind registrul comertului

Ordin_ 2594C_2008_norme metodologice privind modul de tinere a registrului comertului, de efectuare a inregistrarilor si eliberare a informatiilor

Codul_CAEN_Rev_2_actualizat

Formular acord vecini si asociatie proprietari

Declaratii fiscale persoana fizica autorizata:

  • declaratia 220 privind venitul estimat (descarca aici) – termen de depunere: 15 de zile de la inregistrarea persoanei fizice autorizate sau 25 mai a anului in curs pentru persoanele fizice autorizate deja existente la 01 ianuarie
  • declaratia 200 privind venitul realizat (descarca aici) – termen de depunere 25 mai a anului urmator celui la care se refera venitul realizat
  • declaratia 600  (descarca aici) privind venitul asigurat la sistemul public de pensii – termen depunere: 15 zile de la inregistrarea persoanei fizice autorizate sau 31 ianuarie a anului urmator pentru persoanele fizice autorizate deja infiintate la 01 ianuarie.
  • declaratia 392A (descarca aici) – se depune de catre persoanele fizice autorizate care  la data de 31 decembrie a anului precedent, erau inregistrate in scopuri de TVA – termen depunere 25 februarie
  • declaratia 392B (descarca aici) – se depune de catre persoanele fizice autorizate care la data de 31 decembrie a anului precedent nu erau inregistrate in scopuri de TVA – termen depunere 25 februarie
  • persoanele fizice autorizate care sunt inregistrare in scopuri de TVA au obligatia de a depune trimestrial/lunar declaratia 300 – decont TVA si declaratia recapitulativa 394.

OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale