Pachet complet de Servicii
Societatea noastra va ofera servicii de asistenta si reprezentare in vederea indeplinirii tuturor demersurilor necesare inregistrare si autorizare functionare Intreprindere Familiala la Oficiul Registrului Comertului, si anume:
- verificarea si rezervarea denumirii;
- conceperea si redactarea actului de detinere a spatiului (contract de comodat, contract de inchiriere, contract de subinchiriere si altele);
- conceperea, redactarea si astestarea acordului de constituire;
- conceperea, redactarea si atestarea procurii speciale pentru reprezentantul intreprinderii;
- redactarea declaraţiei pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 cu modificările şi completările ulterioare;
- redactarea cererii-tip de inregistrare;
- consultanta privind optiune fiscala si redactarea Anexei 1 privind vectorul fiscal.
Ce ne recomandă?
-
Seriozitate
-
Un deceniu experiență
-
Referenți dedicati
-
Mii de clienți multumiți
-
Numărul 1 in consiliere firme
-
Punctualitate
-
Matei Malos
General Manager
ActeFirma, prin divizia de proprietate intelectuala,...
+ citește mai mult -
Patricia Niculae
Project Manager
Serviciile ActeFirma sunt ireprosabile. Recomand cu...
+ citește mai mult
Cine ne recomandă?
Daca vrei sa te asociezi cu unul sau mai multi membrii ai familiei tale pentru a desfasura o activitate comerciala pentru care aveti pregatirea necesara ori experienta in domeniu, dar nu vrei sa deschizi un SRL, atunci Intreprinderea Familiala (IF) este forma potrivita pentru tine
Astfel, acum stii ca Intreprinderea Familiala este entitatea juridica constituita din cel putin doi sau mai multi membri ai aceleasi familii.
Actionand ca Intreprindere Familiala poti emite facturi, poti incasa in cont bancar ori numerar si in plus ti o contabilitate simpla.
Membrii unei Intreprinderi Familiale pot fi simultan PFA sau titulari ai unor Intreprinderi Individuale. De asemenea, acestia pot cumula si calitatea de salariat al unei terte persoane care functioneaza atat in acelasi domeniu, cat si intr-un alt domeniu de activitate economica decat cel in care si-au organizat intreprinderea familiala.
Ce trebuie sa ai in vedere este ca, precum Persoana Fizica Autorizata, Intreprinderea Familiala nu poate angaja terte persoane cu contract de munca.
Intreprinderea familiala se constituie printr-un acord de constituire, incheiat de membrii familiei in forma scrisa, ca o conditie de validitate.
Reprezentantul desemnat prin acordul de constituire va gestiona interesele Intreprinderii Familiale in temeiul unei procuri speciale.Procura speciala se semneaza de catre toti membrii intreprinderii.
Prin acordul de constituire a intreprinderii familiale, membrii acesteia pot stipula constituirea unui patrimoniu de afectatiune. Prin acordul de constituire sau printr-un act aditional la acesta se vor stabili cotele de participare a membrilor la constituirea patrimoniului de afectatiune. Daca membrii intreprinderii convin in unanimitate, cotele de participare pot fi diferite de cele prevazute pentru participarea la veniturile nete sau pierderile intreprinderii.
Acte necesare in vederea intocmirii dosarului complet pentru infiintare Intreprindere Familiale:
- carte de identitate pentru toti membrii (copie);
- dovada care atestă dreptul de proprietate asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (copie legalizata notarial);
- daca este cazul avizul/acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari, in cazul in care noul sediu va fi amplasat intr-un apartament de bloc sau alt imobil colectiv cu regim de locuinta – descarca formularul;
- specimen de semnatura autentificat notarial pentru toti membrii;
- certificat de rol fiscal eliberat de catre Directia de impozite si taxe locale sau Incheiere de intabulare in Cartea Funciara;
- documentele care atestă pregătirea profesionala, dacă aceasta este ceruta, potrivit unor prevederi legale speciale (copie) ori daca nu, ultima diploma de studii indiferent de domeniu (copie) – pentru toti membrii.
Lege 26_1990_privind registrul comertului
Formular acord vecini si asociatie proprietari
Declaratii fiscale persoana fizica autorizata:
- declaratia 220 privind venitul estimat (descarca aici) – termen de depunere: 15 de zile de la inregistrarea persoanei fizice autorizate sau 25 mai a anului in curs pentru persoanele fizice autorizate deja existente la 01 ianuarie
- declaratia 200 privind venitul realizat (descarca aici) – termen de depunere 25 mai a anului urmator celui la care se refera venitul realizat
- declaratia 600 (descarca aici) privind venitul asigurat la sistemul public de pensii – termen depunere: 15 zile de la inregistrarea persoanei fizice autorizate sau 31 ianuarie a anului urmator pentru persoanele fizice autorizate deja infiintate la 01 ianuarie.
- declaratia 392A (descarca aici) – se depune de catre persoanele fizice autorizate care la data de 31 decembrie a anului precedent, erau inregistrate in scopuri de TVA – termen depunere 25 februarie
- declaratia 392B (descarca aici) – se depune de catre persoanele fizice autorizate care la data de 31 decembrie a anului precedent nu erau inregistrate in scopuri de TVA – termen depunere 25 februarie
- persoanele fizice autorizate care sunt inregistrare in scopuri de TVA au obligatia de a depune trimestrial/lunar declaratia 300 – decont TVA si declaratia recapitulativa 394.