1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 voturi, media: 4.86 din 5)
info

15

calendar

15 zile lucratoare

info Birocratie

Fără Birocrație

info pusculita

De la 590 lei

info online

Online

Pachet complet de Servicii

Societatea noastra va ofera servicii de  asistenta, reprezentare si atestarea documentelor, in vederea indeplinirii tuturor demersurilor necesare inregistrarii asociatiei de proprietari, si anume:

  • consultanta privind regimul juridic si fiscal al asociatiei de proprietari;
  • participarea la sedinta adunarii generale de constituire a asociatiei de proprietari si intocmirea procesului verbal de constituire;
  • conceperea, redactarea si atestarea actului constitutiv (acordului de constituire);
  • conceperea, redactarea si atestarea statutului;
  • depunerea dosarului complet la judecatorie si reprezentarea in vederea acordarii personalitatii juridice; eliberarea sentintei instantei de judecata si a certificatului de inregistrare;
  • intocmirea dosarului complet si reprezentantare la organul fiscal in vederea inregistrarii fiscale a asociatiei de proprietari.

Ce ne recomandă?

  • Seriozitate

    Seriozitate

  • Un deceniu experienta

    Un deceniu experiență

  • Referenti dedicati

    Referenți dedicati

  • Mii de clienti multumiti

    Mii de clienți multumiți

  • Numarul 1 in consiliere firme

    Numărul 1 in consiliere firme

  • Punctualitate

    Punctualitate

Apariții în presă

    Cine ne recomandă?

  • Daniel Alin, Automatizari AG

    Daniel Alin

    Administrator

    Actefirma, o echipa de consultanti eficienti care,...

    + citește mai mult
  • Matei Malos, Home Finders

    Matei Malos

    General Manager

    ActeFirma, prin divizia de proprietate intelectuala,...

    + citește mai mult
  • Patricia Niculae, Ripe Ideas

    Patricia Niculae

    Project Manager

    Serviciile ActeFirma sunt ireprosabile. Recomand cu...

    + citește mai mult
  • Andra Paraschivescu, PFA

    Andra Paraschivescu

    PFA

    Specialistii ActeFirma mi-au recomandat pentru...

    + citește mai mult

Beneficiază

de experiența echipei noastre!




captcha

Asociatia de proprietari are o reglementare distincta de celelalte asociatii care sunt reglementate de OUG nr. 26/2000, aceasta fiind reglementata de Legea nr. 230/2007.

Asociatia de proprietari reprezinta forma de asociere autonoma si nonprofit a majoritatii proprietarilor dintr-un condominium (cladire).

Caracteristicile principale ale asociatiei de proprietari sunt:

  • condominiul trebuie sa se afle in proprietatea a cel putin 3 persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, inclusiv in cazul celor care au in structura lor si spatii cu alta destinatie decat aceea de locuinţa;
  • in condominiile cu mai multe tronsoane sau scari se pot constitui asociatii de proprietari pe fiecare tronson ori scara in parte numai in conditiile in care nu exista o proprietate comună aferenta tronsoanelor sau scarilor care nu poate fi delimitata;
  • aceasta asociere are ca scop administrarea si gestionarea proprietatii comune care, pe langă drepturi, impune obligatii pentru toţi proprietarii. Consecintele neluarii masurilor de organizare si functionare cu privire la administrarea ai gestiunea proprietatii comune sunt in raspunderea juridica a tuturor proprietarilor sau a reprezentantilor acestora, după caz;
  • asociatiile de proprietari se constituie prin hotararea a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor apartamentelor si spatiilor cu altă destinatie decat cea de locuinta din cadrul unui condominiu;
  • asociatiile de proprietari se constituie prin depunerea unei cereri pentru dobandirea personalitatii juridice a asociatiei de proprietari impreuna cu statutul, acordul de asociere si procesul verbal al adunarii generale de constituire la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla cladirea;
  • inscrierea ulterioara in asociatia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenti la adunarea

    generala de constituire si care nu si-au dat consimtamântul in conditiile prevazute la art. 7 se face la cererea

    scrisa a acestora, fara alte formalitaţi.

Etapele constituirii asociatiei de proprietari sunt urmatoarele:

  • intrunirea proprietarilor pentru stabilirea actiunilor necesare constituirii asociatiei de proprietari;
  • organizarea si desfasurarea adunarii generale de constituire a asociatiei de proprietari;
  • intocmirea statutului si a acordului de asociere si depunerea actelor de inregistrare a asociatiei de proprietari la judecatorie;
  • ulterior urmeaza achizitionarea stampilelor, deschiderea contului la o societate bancara;
  • inregistrarea asociatiei  la organul fiscal in vederea obtinerii codului de identificare fiscala.

Actele necesare constituirii asociatiei de proprietari sunt urmatoarele:

  • statutul asociatiei;
  • actul constitutiv al asociatiei (acordul de constituire);
  • pocesul-verbal al adunarii de constituire a asociatiei de proprietari;
  • cerere de inregistrare care se depune la judecatoria in circumpscriptia careia se afla condominiumul;
  • conventie intre asociatiile constituite privind consumurile pe scari (daca asociatiile se infiinteaza separat pe scari);

  • declaratie de delimitare (daca asociatiile se infiinteaza separat pe scari).