Pachet complet de Servicii
Societatea noastra va ofera servicii de asistenta, reprezentare si atestarea documentelor, in vederea indeplinirii tuturor demersurilor necesare inregistrarii asociatiei, si anume:
- consultanta privind regimul juridic si fiscal al asociatiei;
- verificarea si rezervarea denumirii asociatiei;
- conceperea, redactarea si atestarea actului constitutiv;
- conceperea, redactarea si atestarea statutului;
- conceperea si redactarea actului de detinere a spatiului (contract de comodat, contract de inchiriere, contract de subinchiriere si altele);
- obtinerea certificatelor de cazier fiscal pentru membrii fondatori si ai organelor de conducere;
- depunerea dosarului complet la judecatorie si reprezentarea in vederea acordarii personalitatii juridice; eliberarea sentintei instantei de judecata si a certificatului de inregistrare;
- intocmirea dosarului complet si reprezentantare la organul fiscal in vederea inregistrarii fiscale a asociatiei
Ce ne recomandă?
-
Seriozitate
-
Un deceniu experiență
-
Referenți dedicati
-
Mii de clienți multumiți
-
Numărul 1 in consiliere firme
-
Punctualitate
-
Patricia Niculae
Project Manager
Serviciile ActeFirma sunt ireprosabile. Recomand cu...
+ citește mai mult -
Florin Cojocea
Administrator
Am fost ajutati prompt si profesionist de catre un...
+ citește mai mult
Cine ne recomandă?
Asociatiile sunt organizatii non-guvernamentale, non profit, persoane juridice de drept privat, fara scop patrimonial, reglementarea generala a acestora fiind cuprinsa in OUG nr. 26/2000.
Astfel, procedura de infiintare asociatie se desfasoara in fata instantei de judecata din circumscriptia unde urmeaza sa aiba stabilit sediul.
Asociatia este subiectul de drept constituit de trei sau mai multe persoane care, pe baza unei intelegeri, pun in comun si fara drept de restituire contributia materiala, cunostintele sau aportul lor in munca pentru realizarea unor activitati in interes general, al unor colectivitati sau, dupa caz, in interesul lor personal nepatrimonial (activitati umanitare, caritabile, culturale, sportive etc.).
Asociatiile pot avea personalitate juridica, aceasta dobandindu-se prin inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie isi are sediul.
Asociatia are urmatoarele caracteristici principale:
- se constituie de catre un numar minim de trei membrii fondatori
- membrii fondatori pot fi atat persoane fizice romane ori straine, cat si persoane juridice, le fel romane ori straine
- denumirea asociatiei se verifica si se rezerva la Ministerul Justiei. Este in mod expres interzisa de lege folosirea, in denumirea asociatiilor, a unor cuvinte sau expresii care pot sugera ca ar fi vorba de o autoritate sau institutie publica, iar denumirea trebuie sa fie de asa natura incat sa nu poata crea confuzii cu privire la natura organizatiei
- membrii fondatori trebuie sa constituie un patrimoniu initial care are o valoare minima de trei salarii brute minime pe economie
- obiectivele si scopul asociatiei trebuie sa fie desfasurarea de activitati non profit, de interes general ori personal al membrilor fondatori
- asociatiile pot desfasura orice alte activitati economice directe daca acestea au caracter accesoriu si sunt in stransa legatura cu scopul sau principal
- asociatiile pot infiinta societati reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- se inregistreaza la judecatoria din circumpscriptia unde asociatia isi stabileste sediul.
De asemenea, trebuie sa stiti faptul ca asociatiile conduc o contabilitate in partida simpla, dar si ca poti redirectiona catre asociatia ta 2% din impozitul pe venit platit de catre contribuabili.
Actele necesare in vederea infiintare asociatie sunt urmatoarele:
- carti de identitate pentru membrii fondatori si membrii organului de conducere (copie)
- dovada care atestă dreptul de proprietate asupra spaţiului cu destinaţie de sediu (copie) care poate consta in: contract vanzare-cumparare, contract de donatie, certificat de mostenitor, autorizatie de construire si proces verbal receptie etc.
- daca este cazul: avizul/acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari, in cazul in care noul sediu va fi amplasat intr-un apartament de bloc sau alt imobil colectiv cu regim de locuinta – descarca formularul
- dovezile privind efectuarea varsamintelor patrimoniului minim initial
- cazierele fiscale ale membrilor fondatori si ale membrilor organelor de conducere