1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 voturi, media: 4,63 din 5)
info

15

calendar

15 zile lucratoare

info Birocratie

Fără Birocrație

info pusculita

De la 690 lei

info online

Online

Pachet complet de Servicii

Societatea noastra va ofera servicii de  asistenta, reprezentare si atestarea documentelor, in vederea indeplinirii tuturor demersurilor necesare inregistrarii asociatiei, si anume:

  • consultanta privind regimul juridic si fiscal al asociatiei;
  • verificarea si rezervarea denumirii asociatiei;
  • conceperea, redactarea si atestarea actului constitutiv;
  • conceperea, redactarea si atestarea statutului;
  • conceperea si redactarea actului de detinere a spatiului (contract de comodat, contract de inchiriere, contract de subinchiriere si altele);
  • obtinerea certificatelor de cazier fiscal pentru membrii fondatori si ai organelor de conducere;
  • depunerea dosarului complet la judecatorie si reprezentarea in vederea acordarii personalitatii juridice; eliberarea sentintei instantei de judecata si a certificatului de inregistrare;
  • intocmirea dosarului complet si reprezentantare la organul fiscal in vederea inregistrarii fiscale a asociatiei

Ce ne recomandă?

  • Seriozitate

    Seriozitate

  • Un deceniu experienta

    Un deceniu experiență

  • Referenti dedicati

    Referenți dedicati

  • Mii de clienti multumiti

    Mii de clienți multumiți

  • Numarul 1 in consiliere firme

    Numărul 1 in consiliere firme

  • Punctualitate

    Punctualitate

Apariții în presă

    Cine ne recomandă?

  • Patricia Niculae, Ripe Ideas

    Patricia Niculae

    Project Manager

    Serviciile ActeFirma sunt ireprosabile. Recomand cu...

    + citește mai mult
  • Florin Cojocea, Activ Informedia

    Florin Cojocea

    Administrator

    Am fost ajutati prompt si profesionist de catre un...

    + citește mai mult
  • Daniel Alin, Automatizari AG

    Daniel Alin

    Administrator

    Actefirma, o echipa de consultanti eficienti care,...

    + citește mai mult
  • Andra Paraschivescu, PFA

    Andra Paraschivescu

    PFA

    Specialistii ActeFirma mi-au recomandat pentru...

    + citește mai mult

Beneficiază

de experiența echipei noastre!




Asociatiile sunt organizatii non-guvernamentale, non profit, persoane juridice de drept privat, fara scop patrimonial, reglementarea generala a acestora fiind cuprinsa in OUG nr. 26/2000.

Astfel, procedura de infiintare asociatie se desfasoara in fata instantei de judecata din circumscriptia unde urmeaza sa aiba stabilit sediul.

Asociatia este subiectul de drept constituit de trei sau mai multe persoane care, pe baza unei intelegeri, pun in comun si fara drept de restituire contributia materiala, cunostintele sau aportul lor in munca pentru realizarea unor activitati in interes general, al unor colectivitati sau, dupa caz, in interesul lor personal nepatrimonial (activitati umanitare, caritabile, culturale, sportive etc.).

Asociatiile pot avea personalitate juridica, aceasta dobandindu-se prin inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie isi are sediul.

Asociatia are urmatoarele caracteristici principale:

  • se constituie de catre un numar minim de trei membrii fondatori
  • membrii fondatori pot fi atat persoane fizice romane ori straine, cat si persoane juridice, le fel romane ori straine
  • denumirea asociatiei se verifica si se rezerva la Ministerul Justiei. Este in mod expres interzisa de lege folosirea, in denumirea asociatiilor, a unor cuvinte sau expresii care pot sugera ca ar fi vorba de o autoritate sau institutie publica, iar denumirea trebuie sa fie de asa natura incat sa nu poata crea confuzii cu privire la natura organizatiei
  • membrii fondatori trebuie sa constituie un patrimoniu initial care are o valoare minima de trei salarii brute minime pe economie
  • obiectivele si scopul asociatiei trebuie sa fie desfasurarea de activitati non profit, de interes general ori personal al membrilor fondatori
  • asociatiile pot desfasura orice alte activitati economice directe daca acestea au caracter accesoriu si sunt in stransa legatura cu scopul sau principal
  • asociatiile pot infiinta societati reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
  • se inregistreaza la judecatoria din circumpscriptia unde asociatia isi stabileste sediul.

De asemenea, trebuie sa stiti faptul ca asociatiile conduc o contabilitate in partida simpla, dar si ca poti redirectiona catre asociatia ta 2% din impozitul pe venit platit de catre contribuabili.

Actele necesare in vederea infiintare asociatie sunt urmatoarele:

  • carti de identitate  pentru membrii fondatori si membrii organului de conducere (copie)
  • dovada  care atestă dreptul de proprietate asupra spaţiului cu destinaţie de sediu (copie) care poate consta in: contract vanzare-cumparare, contract de donatie, certificat de mostenitor, autorizatie de construire si proces verbal receptie etc.
  • daca este cazul: avizul/acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari, in cazul in care noul sediu va fi amplasat intr-un apartament de bloc sau alt imobil colectiv cu regim de locuinta – descarca formularul
  • dovezile privind efectuarea varsamintelor patrimoniului minim initial
  • cazierele fiscale ale membrilor fondatori si ale membrilor organelor de conducere