1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 voturi, media: 5.00 din 5)
info

15

calendar

15 zile lucratoare

info Birocratie

Fără Birocrație

info pusculita

De la 690 lei

info online

Online

Pachet complet de Servicii

Societatea noastra va ofera servicii de  asistenta,  reprezentare si atestarea documentelor, in vederea indeplinirii tuturor demersurilor necesare infiintare fundatie, si anume:

  • consultanta privind regimul juridic si fiscal al fundatiei;
  • verificarea si rezervarea denumirii fundatiei;
  • conceperea, redactarea si atestarea actului constitutiv;
  • conceperea, redactarea si atestarea statutului;
  • conceperea si redactarea actului de detinere a spatiului (contract de comodat, contract de inchiriere, contract de subinchiriere si altele);
  • obtinerea certificatelor de cazier fiscal pentru membrii fondatori si ai organelor de conducere;
  • depunerea dosarului complet la judecatorie si reprezentarea in vederea acordarii personalitatii juridice; eliberarea sentintei instantei de judecata si a certificatului de inregistrare;
  • intocmirea dosarului complet si reprezentantare la organul fiscal in vederea inregistrarii fiscale a fundatiei

Ce ne recomandă?

  • Seriozitate

    Seriozitate

  • Un deceniu experienta

    Un deceniu experiență

  • Referenti dedicati

    Referenți dedicati

  • Mii de clienti multumiti

    Mii de clienți multumiți

  • Numarul 1 in consiliere firme

    Numărul 1 in consiliere firme

  • Punctualitate

    Punctualitate

Apariții în presă

    Cine ne recomandă?

  • Florin Cojocea, Activ Informedia

    Florin Cojocea

    Administrator

    Am fost ajutati prompt si profesionist de catre un...

    + citește mai mult
  • Andra Paraschivescu, PFA

    Andra Paraschivescu

    PFA

    Specialistii ActeFirma mi-au recomandat pentru...

    + citește mai mult
  • Patricia Niculae, Ripe Ideas

    Patricia Niculae

    Project Manager

    Serviciile ActeFirma sunt ireprosabile. Recomand cu...

    + citește mai mult
  • Daniel Alin, Automatizari AG

    Daniel Alin

    Administrator

    Actefirma, o echipa de consultanti eficienti care,...

    + citește mai mult

Beneficiază

de experiența echipei noastre!




captcha

Precum asociatiile, fundatiile sunt organizatii non-guvernamentale, persoane juridice de drept privat, fara scop patrimonial, reglementarea generala a acestora fiind cuprinsa in OUG nr. 26/2000.

Fundatia este subiectul de drept constituit de una sau mai multe persoane care, constituie un patrimoniu afectat, in mod permanent si irevocabil, realizarii unui scop de interes general sau, dupa caz, al unor colectivitati.

Fundatia este un ong non profit, de regula constituit in scopuri umanitare.

Fundatiile pot avea personalitate juridica, aceasta dobandindu-se prin inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie isi are sediul

Caracteristicile principale ale fundatiei:

  • se poate constitui chiar si de catre o singura persoana, un singur membru fondator
  • membrii fondatori pot fi atat persoane fizice romane ori straine, cat si persoane juridice, le fel romane ori straine
  • denumirea asociatiei se verifica si se rezerva la Ministerul Justiei. Este in mod expres interzisa de lege folosirea, in denumirea fundatiilor, a unor cuvinte sau expresii care pot sugera ca ar fi vorba de o autoritate sau institutie publica, iar denumirea trebuie sa fie de asa natura incat sa nu poata crea confuzii cu privire la natura organizatiei
  • membrii fondatori trebuie sa constituie un patrimoniu initial care are o valoare minima de o suta de salarii brute minime pe economie
  • obiectivele si scopul fundatiei trebuie sa fie desfasurarea de activitati non profit, de interes general ori al unor colectivitati
  • fundatiile pot desfasura orice alte activitati economice directe daca acestea au caracter accesoriu si sunt in stransa legatura cu scopul sau principal
  • fundatiile pot infiinta societati reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
  • se inregistreaza la judecatoria din circumpscriptia unde fundatia isi stabileste sediul.

De asemenea, trebuie sa stiti faptul ca fundatiile conduc o contabilitate in partida simpla, dar si ca poti redirectiona catre fundatia ta 2% din impozitul pe venit platit de catre contribuabili.

Documentele necesare pentru infiintare fundatie sunt urmatoarele:

  • carti de identitate  pentru membrii fondatori si membrii organului de conducere (copie)
  • dovada  care atestă dreptul de proprietate asupra spaţiului cu destinaţie de sediu (copie) care poate consta in: contract vanzare-cumparare, contract de donatie, certificat de mostenitor, autorizatie de construire si proces verbal receptie etc.
  • daca este cazul: avizul/acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari, in cazul in care noul sediu va fi amplasat intr-un apartament de bloc sau alt imobil colectiv cu regim de locuinta – descarca formularul
  • dovezile privind efectuarea varsamintelor patrimoniului minim initial
  • cazierele fiscale ale membrilor fondatori si ale membrilor organelor de conducere